SEARCH AND PRESS ENTER
Digital Zone, Marketing / 02 Aug 2018
6 reguli pentru a-ți fascina audiența în social media

Imaginează-ți că mergi pe o stradă zgomotoasă, cu mii de oameni trecând pe lângă tine care vorbesc în același timp. Câte o siglă a unui magazin îți trece prin față pentru câteva secunde apoi treci mai departe. Te străduiești să fii observat pentru ai ceva de spus dar în zgomotul străzii tocmai ți-a dat seama că nu te ascultă mai mult de 5 oameni care sunt în jurul tău. Acum imaginează-ți că acea stradă este chiar feed-ul tău de social media.

Sunt câteva moduri de a te face ascultat, văzut și urmărit în social media de care ar trebui să ții cont atunci când realizezi o strategie. Vom merge mai departe cu analogia până când strada noastră se va transforma într-un grup de oameni dispuși să ne asculte și să ne urmeze. Iată care sunt pașii pe care orice persoană sau brand ar trebui să țină cont atunci când își strânge audiența.

1. Cine vrei să te asculte?

Strada este plină de bărbați, femei, copii, pensionar, oameni de afaceri sau femei casnice. Vrei să vorbești cu toți sau ai o preferință în tipul de oameni cărora te adresezi? În social media se numește targetare dar noi vom folosi acest termen pentru a defini un grup de oameni care ar fi mai dispus să ne asculte. O dată ce ai luat această decizie, eforturile tale de a te face văzut se restrâng la un anumit tip de persoană, iar zgomotul străzii începe să se liniștească. Brusc, în jurul tău sunt numai femei, pasionate de călătorii, care vor să viziteze lumea și să se redescopere. Ar putea fi la fel de bine bărbați pasionați de muzică rock. Ideea este să știi cui vrei să te adresezi.

2. Ce spui?

Este clar că atunci când vrei să ai o conversație socială, prima regulă este să găsești puncte comune de discuție cu interlocutorul tău. Ați fost vreodată martorii unei conversații în care cel care povestește pare să plictisească pe toată lumea? Cam așa se întâmplă când promovezi un brand în social media povestind exclusiv despre performanțele uimitoare ale acestuia. Să nu uităm că denumirea de rețele de socializare vine din menirea lor de a facilita comunicarea iar aceasta are minim doi interlocutori. Tratează-ți audiența ca un grup de oameni pe care vrei să-i cunoști, cu care vrei să începi o conversație și le povestești lucruri care să fie importante și pentru ei. Fă-ți o strategie de postări în care își dedici tot efortul pentru a-ți fascina audiența cu povești inedite, poze frumoase sau povești amuzante. Amintește-ți în fiecare zi că acei oameni au de ales să treacă pe lângă tine fără să te vadă dar singurul lucru care îi oprește este cât de interesant este ceea le spui.

3. Când vorbești?

Când treci în fiecare zi pe stradă și vezi același magazin în calea ta este aproape inevitabil să nu te oprești măcar o dată să vezi de este înăuntru. Dar dacă acel magazin apare doar o dată pe săptămână iar tu întâmplător nu ești acolo atunci când o face, șansele voastre de a vă întâlni sunt minime. De ai crede că în social media este altfel? Comunicarea ta trebuie să fie constantă, chiar zilnică, fără a plictisi și fără să te repeți. Dacă reușești să îi faci pe oamenii de pe stradă să întoarcă privirea chiar și pentru trei secunde către tine, în fiecare zi, mesajul tău a ajuns la ei.

4. De unde vorbești?

Pe străzile aglomerate, cei care fac oamenii să se oprească sunt acrobații, muzicienii, cerșetorii și statuile mobile. Nu numai că opresc oamenii dar reușesc să strângă și bani. Modul în care îmbraci conținutul tău de social media pentru ca oamenii să se oprească mai mult timp pe pagina ta se axează pe aceleași principii. Nu esti muzician, dar poți face un jingle inedit pentru brand-ul pe care îl promovezi. Lasă-i pe oameni să vadă dincolo de pozele prelucrate în Photoshop. Lasă-i să intre în casa ta, să te cunoască, să afle mai multe despre personajele poveștii tale și atunci le vei câștiga încrederea. Un live în timpul unei activități din cadrul firmei sau un video despre cum a fost făcut un produs îți va aduce mai mult engagement decât un spot video prelucrat cu bugete foarte mari.

5. Lângă cine vorbești?

Încearcă să atragi atenția străzii tale prin a cânta un cântec cunoscut. Vei strânge probabil 100 de oameni. Apoi vino cu solistul trupei care interpretează originalul. Vei strânge 6 milioane de oameni. Atâtea vizualizări a strâns videoclipul în care solistul trupei Aerosmith se alătură unui performer stradal care îi interpretează cântecul. La o scară mai mică, misiunea ta este să te gândești cu ce nume cunoscut te poți asocia pentru a atrage cât mai multă atenție asupra ta.

6. Ce portavoce folosești?

Nu este suficient să strigi în gura mare. Trebuie să folosești unealta potrivită pentru mesajul tău. De aceea, recomandarea noastră este să folosești toate rețelele sociale. Nu te limita la Facebook. Încearcă LinkedIn pentru a vorbi potențialilor angajați și clienți. Pozele tale arată mai bine pe Instagram iar produsele tale ar putea fi mai ușor de reținut cu un pin pe Pinterest. Spune-ți povestea fără a te limita la un singur canal de comunicare.

Dacă ai folosit toate recomandările de mai sus înseamnă că ai făcut primii 6 pași pentru a-ți fascina audiența în social media. Vor mai fi probabil alți 8 sau 10 pași în care răbdarea, consecvența și creativitatea te vor purta către un engegement mai bun dar acești pași vin după ce ai identificat cine vrei să fii și ce vrei să comunici pe strada aglomerată numită social media.

Don’t be so shy! Be Social! ^_^

sayhi@yellows.ro

No Comments

There are not comments on this post yet. Be the first one!

Post your Comment