Jurnal / 19 Apr 2021

(Aproape) totul despre fotografia de produs

Rebranding. Cand. Cum. De ce.
by a Yellow Unicorn

După cum deja știm, această evoluție foarte dinamică a tehnologiei ne oferă o gamă variată de posibilități în ceea ce privește prezența și dezvoltarea unui business în mediul online.

Ce înseamnă acest lucru? Că brand-ul nostru împreună cu produsele pot fi găsite și accesate acolo unde ne dorim, în funcție de bugetul alocat, fie că este vorba despre propriul site, platforme de eCommerce, Facebook, Instagram sau oricare alte tipuri de rețele care ne permit acest lucru. Practic, cele menționate reprezintă variantele prin care noi ne putem prezenta (acțiune ce are scopul de a informa cumpărătorul) și/sau comercializa produsele/serviciile de la distanță, prin câteva click-uri. Pentru a fi relevanți și pentru a putea obține încrederea potențialilor clienți, avem nevoie de fotografii/descrieri de produs care să transmită adevăratele valori.

Dacă o descriere de produs trebuie să fie obiectivă și cât mai detaliată, fotografia poate influența decizia finală de cumpărare. De ce? Pentru că aceasta reprezintă o componentă de bază a branding-ului atunci când ne gândim la modul în care putem convinge oamenii să achiziționeze produsele noastre, în special în cazul shopping-ului online care se află într-o continuă creștere (eCommerce-ul devine foarte important, chiar poate fi considerat ca fiind un trend). Puterea imaginilor este incontestabilă, iar aceasta face diferența în procesul de vânzare, adică lipsa ei poate duce și către pierderea clienților.

Gândește-te că îți cauți un dressing pentru dormitor. Vrei să fie din stejar, să aibă 3 uși și 2 sertare. Ce te convinge să dai click pe un anumit produs? Exact, fotografia!

///

Probabil mulți dintre noi asociem imaginile de produs cu bugete mari investite în această direcție. De asemenea, este adevărat că nu obținem chiar aceeași calitate fără ajutorul unor specialiști, însă atunci când ne aflăm la început de drum sau bugetele alocate nu sunt foarte consistente, ne putem descurca singuri, investind doar în aparatura necesară și urmărind anumite detalii. Ai dreptate, imaginea de produs este considerată skill la fel ca oricare alt tip de fotografie și evident, presupune și mult exerciț

De ce este importantă fotografia de produs?

Pentru că te ajută la construirea brand-ului.Poți considera această investiție ca fiind una pe termen lung, indiferent de varianta aleasă. O fotografie de produs bună îți ajută brand-ul să transmită adevăratele sale valori și să dea dovadă de profesionalism, calitate, inovație, etc. De asemenea, contribuie și la fidelizarea clienților.

Pentru că promovează o comunicare silențioasă.Imaginile sunt mai vocale decât cuvintele. O fotografie puternică și de impact, poate atrage atenția instantaneu. Lumea digitală este foarte generoasă și le oferă utilizatorilor game variante de produse pe care le pot cumpăra online, indiferent de categorie.

Pentru că stabilește așteptările corecte ale potențialului client. Imaginile trebuie să transmită ceea ce produsul are de oferit și să stabilească așteptările pe care clienții ar trebui să le aibă, evitând astfel frica unor posibile capcane. Ține cont de faptul că multe dintre produsele vândute online sunt returnate pentru că articolele prezentate nu se aseamănă celor din fotografii. Experiența offline a cumpărătorilor convinge mult mai ușor în decizia finală de cumpărare, deoarece produsele pot fi văzute și atinse fizic.

Pentru că poate prinde starea de spirit a clienților Dacă potențialii clienți sunt interesați de un anumit produs, cu siguranță acesta este momentul în care ei fac un research pentru a se decide în legătură cu alegerea finală.

Pentru că ne poate ajuta să ținem competitorii departe.Chiar dacă există produse foarte asemănătoare între ele, totuși fiecare este unic în felul său. Folosește fotografiile de produs pentru a te diferenția de concurență scoțând în evidență principalele caracteristici care corespund anumitor nevoi.

Tips and tricks: Utilizează o sursă de iluminare adecvată și configurează corespunzător setările aparatului. ELumina poate fi de studio sau naturală. Alegerea se face în funcție de tipul de produs pe care dorim să-l fotografiem, de scopul fotografiei și de platforma pentru care vrem să o utilizăm. De exemplu, iluminatul natural se potrivește produselor alimentare, oamenilor și articolelor vestimentare. Aspectul generat funcționează foarte bine pentru Social Media, cum ar fi Instagram. Prin lumină naturală, ne putem gândi atât la mediul exterior (fiind considerat cel mai indicat), dar și la cel interior (prin poziționarea produselor către fereastră). Dimineața devreme și dupa-amiaza târziu sunt cele mai bune momente ale zilei, evitând soarele puternic.Lumina artificială este recomandată pentru fotografierea produselor utilizate în interior sau pentru cele care prezintă detalii mici. De asemenea, este indicată și în cazul articolelor ce vor urma a fi vândute prin Google Shopping sau Amazon. Câteva setări simple vă pot ajuta să configurați contrastul ideal.

Tips and tricks: Încearcă să înveți câteva elemente ce țin de editarea de bază.Cu toate că editarea trebuie să fie minimă, totuși fotografia de produs necesită acumularea cunoștințelor de bază ce țin de editare.

Tips and tricks: Nu fotografia produsul astfel încât să ai foarte mult de editat la final.Fotografiile de produs nu trebuie realizate neglijent, ca apoi să vă bazați pe folosirea în exces a Photoshop-ului. Interesul nostru este ca materialul final să reflecte adevărul. Adică poza să fie cât mai aproape de realitate. Editarea poate avea un impact substanțial asupra calității. Acest proces ar trebui să fie reprezentat de câteva retușuri mici.Practic, fotografia trebuie realizată pentru editare. Nu vrem să o schimbăm complet, ci doar să efectuăm o editare minimă.

Tips and tricks: Nu utiliza zoom in dacă device-ul folosit este un telefon și păstrează blitz-ul oprit în acest caz.

Tips and tricks: Asigură-te că lentila device-ului este curată (în special dacă ne referim la telefon).

Tips and tricks: Utilizează un trepied.Trepiedul contribuie la obținerea unei fotografii clare și de calitate, deoarece stabilizează poziția device-ului. Este indicat atât pentru telefoane, cât și pentru aparate.

Tips and tricks: Ține cont de regula treimilor.În fotografie, regula treimilor este o regulă de compoziție. Practic, cadrul fotografic este împărțit în 9 părți egale prin traversarea a 4 linii imaginare (2 în plan vertical și 2 în plan orizontal). Intersecțiile acestora vor indica punctele forte ale imaginii. Pe scurt, am găsit locul în care este indicat să plasăm subiectul pentru realizarea unei fotografii echilibrate.

Tips and tricks: Realizează mai multe fotografii din unghiuri diferite.Frumusețea fotografiei de produs este reprezentată de faptul că avem posibilitatea de a face fotografii din mai multe unghiuri, ca apoi să le alegem strategic pe cele mai bune. Îți mai aduci aminte de exemplul dat cu referire la dressing-ul pentru dormitor? Imaginea principală ți-a atras atenția, ai dat click pe ea, apoi ai citit descrierea și consideri că produsul corespunde nevoilor tale. Îl cumperi dacă nu îți este prezentat și interiorul dulapului? Poate potențialul client nici nu are răbdare să citească descrierea dacă el nu vede poze și din alte unghiuri.

Tips and tricks: Inspiră-te de la brand-urile pe care le îndrăgești. Urmărește și fotografiile de produs ale altor brand-uri pentru generarea unor idei. Deci folosește creativitatea.

Pune produsul în context.Fotografiile de produs trebuie să ne ofere și posibilitatea de a ne imagina cu ușurință cum îl putem folosi și de ce vrem să-l cumpărăm. Practic, cumpărătorului i se câștigă în acest mod încrederea prin faptul că i se demonstrează utilitatea produsului.

Când ești indecis, poți opta pentru fundalul alb oricând.Nu uita faptul că produsul trebuie să fie vedeta fotografiei și nu imaginea de fundal. De exemplu, dacă avem un restaurant și vrem să ne prezentăm anumite feluri de mâncare din meniu, farfuria trebuie să iasă în evidență pentru a nu o pierde în fundal. În general, fundalul alb este o cerință, chiar o bună practică pentru platformele de eCommerce. Dacă nu facem referire la Social Media, putem păstra oricând un fundal simplu, alb, însă și culorile pale pot funcționa la fel de bine (galben pal/roz pal/albastru pal).

Descrie produsul.Este recomandat ca produsele, în special cele listate pentru platformele de eCommerce, să fie însoțite de o descriere. Prezența descrierilor nu-ți garantează faptul că oamenii chiar le vor citi, însă este bine ca produsul să îi ajute în crearea unei imagini cât mai clare/detaliate.

Urmărește specificațiile de fotografie ale produsului evidențiate de platformele de eCommerce pe care tu le folosești.Înainte de a începe fotografierea produselor, informează-te în legătură cu regulile specifice ale platformei (de exemplu format fotografie, dimensiuni, etc.)

Recomandări

Nu te speria dacă primele fotografii nu ies așa cum tu ți-ai dorit. Alege un device care îți poate livra fotografii de calitate. Urmărește tutoriale despre fotografie. Despre proces în sine, dar și despre editare. Apelează la un specialist dacă bugetul îți permite.