SEARCH AND PRESS ENTER
How to / 08 Apr 2019
Are you #Instagraming? Tendințe în comunicarea vizuală pe Instagram

“O fotografie este un bilet de întoarcere într-un moment care a trecut.”

Trăim într-o lume digitalizată, suprasaturată cu informații și content, de aceea vizualul tip poză sau video captează cel mai rapid audiența și o ajută să te țină minte ca brand. Memoria vizuală este predominantă la majoritatea oamenilor, însă pentru a obține acel bilet de întoarcere în universul de informații postate în digital, conținutul iconic trebuie să fie inedit și remarcabil.

Instagramul a înlocuit de ceva vreme platforma socială Facebook, în ceea ce privește preferințele consumatorilor tineri. Pe bună dreptate, am zice noi. Orice brand care se respectă, trebuie să ajungă la consumator prin toate canalele puse la dispoziție, cu atât mai mult pe Instagram, care oferă acum posibilitatea de a targeta și de a obține conversii într-un mod simplu și facil.

Dar care e treaba, până la urmă, cu Instagramul? Cum funcționează, cum creăm o comunitate și de câte ori trebuie să postăm pentru a fi relevanți?

Vom răspunde în cele ce urmează la întrebările esențiale.

În primul rând, Instagramul este un instrument cu ajutorul căruia se spun povești vizuale. Dar nu oricum, ci cu o strategie în spate și cu o planificare lunară pentru postări. Dat fiind că încap câte trei poze pe rând, acestea trebuie să se integreze perfect în peisaj și să creeze o continuare a poveștii, să completeze tabloul identității de brand pe care o avem. Această planificare poate fi reutilizată în fiecare lună și arată cam așa:

  1. Postare inspirațională;
  2. Postare educativă;
  3. Postare care să spună ceva despre brandul tău;
  4. Postare în care să arăți procesul din spate (behind the scenes);
  5. Postare în care să reprezinți valorile brandului tău.

Lista poate continua la infinit, însă trebuie adaptată nevoilor clientului și identității de brand.

După ce stabilim care va fi tematica profilului de Instagram și cum ordonăm contentul vizual astfel încât să creioneze mesajul pe care dorim să îl transmitem, ne putem gândi și la crearea unei comunități.

Pentru a îndeplini acest scop, trebuie să avem foarte bine conturată în minte imaginea consumatorului și să ne răspundem la întrebarea: de ce? În momentul în care știm de ce pornim pe acest drum și pe cine vrem să întâlnim în această călătorie, vom ști cum să comunicăm și cum să alegem imaginile (și filtrele) potrivite, astfel încât să ne îndrăgească și să devină parte din grupul nostru. Și să nu uităm, desigur, de crearea unui hashtag personal cu ajutorul căruia să ne găsească publicul țintă, cât și adăugarea de hashtag-uri relevante, care creează vizibilitate postărilor.

Mai mult decât atât, pentru a atrage de partea noastră acești călători digitali, trebuie să le satisfacem și lor niște nevoi, pentru a le câștiga încrederea. De aceea postările trebuie gândite astfel încât să le ofere informații utile și conținut de calitate, care să le aducă un plus de valoare. Trebuie să creăm o relație cu ei, să le răspundem la mesaje, comentarii și să le oferim, din când în când, câte un giveaway drăguț, ca să ne aibă la inimă.

Însă cât de des trebuie să postăm? Sau când?

Statisticile ne arată că Instagramul atinge cote maxime de utilizatori activi în intervalul orar 18:30-19:00. Însă vom afla care e punctul culminant în care audiența noastră este online cu ajutorul insight-urilor și statisticilor personalizate. Prin urmare, pentru ca reach-ul și engagementul să crească organic, ar fi ideal să postăm când ei sunt acolo să recepționeze mesajul, neriscând astfel ca postarea noastră să se piardă în gaura neagră a internetului. De asemenea, pentru a nu deveni iritanți și agresivi pentru audiența noastră, ar trebui să avem o limită și să postăm de două ori pe zi, maximum maximorum.

Aceasta ar fi, în linii mari, o rețetă a succesului pe Instagram, fie că vorbim de business, educație, personal branding, etc. Trebuie să rețineți doar atât: fără content vizual practic nu existăm în mintea targetului nostru.

Don’t be shy. Be SOCIAL!

#visualcontent #instagramstuff #besocial

No Comments

There are not comments on this post yet. Be the first one!

Post your Comment