SEARCH AND PRESS ENTER
How to / 22 Apr 2019
Cum arată un brief de design corect?

Te-ai întrebat vreodată de ce oamenii pur și simplu nu înțeleg viziunea ta? Înainte de a te grăbi să tragi concluzia că graficienii sunt oameni care nu îți înțeleg proiectul, își recomandăm să faci un simplu exercițiu. Durează maxim 7 minute și te asigurăm că își va rezolva 80% din problemele de comunicare cu agenția pe care tocmai ai investit-o cu responsabilitatea de a gestiona proiectul tău. 

Exercițiul nostru îți va răspunde la cele mai importante întrebări pe care le are un grafician și se numește, în termeni oficiali, brief. Dar nu vrem să ne agățăm de termeni… important este să înțelegem rolul acestui instrument și beneficiile sale pentru relația dintre client și agenție.

Dacă ești pregătit, putem începe:

Ce îmi doresc de la acest proiect? Ce vreau să schimbe sau să evidențieze el în activitatea organizației mele?

Toți avem o viziune a ceea ce ne dorim să obținem la finalul proiectului dar puțini reușesc să își transmită obiectivele graficianului. Este important pentru noi să știm ce sentiment vei dori să obții din partea publicului atunci când vede reclama sau designul produsului la care lucrăm.

Culorile preferate pentru acest proiect sunt……

Trebuie să știi că grafica unui produs este influențată într-o proporție de 60% de culori. Paleta de culori este cea care dă tonul sentimentelor și emoțiilor pe care le va genera produsul grafic. Restul de 40% se împarte între fotografii, fonturi și slogan. Acum că știm cât de importante sunt, gândește-te care sunt culorile care definesc deja identitatea organizației tale (cum ar fi logo-ul) sau cele care definesc noul produs. Avem multe lucruri de spus aici dar revenim cu ele într-un alt material:)    

Grafica este pentru mediul online sau pentru tipar?

Acum este momentul să ne înțelegi și pe noi! Diferențele între produsele grafice online și cele offline sunt foarte mari. Ca să scurtăm teoria, hai să spunem că muncim foarte mult să transformăm o grafică pentru site într-un afiș printat sau un flyer. Acest lucru se cuantifică în ore de muncă plătite de tine, client, deci s-ar putea să te intereseze. Gândește-te încă de la început ce tipuri de materiale vrei să obții și transmite această informație graficianului.

 Ai un text pentru aceste materiale?

Forma grafică a unui proiect este un element important, dar vine în completarea unor mesaje de tip text. Lungimea și tonul în care sunt scrise ne vor ajuta să dăm cea mai bună soluție grafică.

Ai exemple de proiecte similare pe care le iei ca reper?

Originalitatea este visul oricărui grafician, dar vrem să știm daca am putea să ne raportăm la ceva ce ție îți place cu adevărat. Rezervă 10 minute să te uiți pe alte site-uri și dă-ne câteva exemple de branduri care au un format grafic cu care tu te simți confortabil. Nu trebuie să fie concurența. De fapt, ar fi de preferat să nu fie concurența.

Care este bugetul proiectului?

Din moment ce ești în etapa cererii unor oferte probabil că  nu știi care ar trebuie să fie bugetul exact al proiectului. Ar fi totuși util să comunici dacă proiectul este premium sau medium – low. Aceste detalii sunt reflectate în tipul de materiale folosite la tipografie sau crearea unor matrițe atipice pentru proiectul tău. Un ordin de mărime al anvergurii proiectului este recomandat să existe.  Diferența între „voi printa la imprimantă” și „îmi doresc materiale grafice de tip embosare” ar putea să se reflecte și în conceptul grafic general.

Care este timpul de execuție?

Durata unui proiect este un element important pentru un grafician. De aceea, deadline-ul proiectului este necesar în transmiterea informațiilor către orice viitor partener. Dacă vrei să obți rezultate foarte bune, evită presiunea de tipul “am nevoie ieri” sau  “cât de repede este posibil”. Termenele realiste ne vor ajuta pe toți să comunicăm eficient.

Acum este totul simplu. Răspunsurile tale pot fi puse într-un document care poartă numele de BRIEF și va fi trimis către agenție, alături de datele de contact ale clientului și persona care este desemnată să răspundă la întrebări suplimentare cu privire la acest proiect.

Nouă ne place să vorbim cu clienții așa că este ok dacă nu răspunzi, din start, la toate aceste întrebări 😊  

No Comments

There are not comments on this post yet. Be the first one!

Post your Comment