SEARCH AND PRESS ENTER
Digital Zone, How to / 21 Jun 2018
Sfaturi utile pentru optimizarea blogului

Te interesează promovarea blogului tău și a conținutului său dar nu știi cum să faci treaba asta mai bine și cu mai mare succes? Găsești tot felul de informații, dar nu știi de unde să începi și ce înseamnă SEO mai exact? În cele ce urmează îți vom explica cât mai clar și concis cu putință tot ce trebuie să știi despre SEO plus câteva tips-uri despre cum îți poți optimiza SEO conținutul blogului tău.

SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimisation – pe românește Optimizare in Motorul de Căutare. Motoarele de căutare- sunt folosite de utilizatori zilnic, ultimele studii arătând că motorul de căutare Google – spre exemplu – este accesat de 40.000 de ori pe secundă, ajungând astfel la peste 3,5 miliarde de căutări zilnice. Cu astfel de cifre, SEO devine important pentru orice site și afacere: cu ajutorul unor cuvinte cheie (Key Words), afacerea ta poate urca organic in rezultatele oferite de motoarele de căutare, ajutandu-i pe clienți să îți găsească mai ușor afacerea.

Iată câțiva pași simpli pentru a-ti optimiza blogul în căutările online:

– Atenție la titlu
Titlul este primul lucru cu care cititorul tău face cunoștintă. Acesta trebuie să fie scurt sau mediu ca lungime, să ofere date concrete sau să trezească interesul asupra conținutului din textul pe care urmează să il citim. De asemenea, este cel mai important în SEO: pentru un rezultat bun, limitează-ți titlul la 55 de caractere. În acest mod te asiguri că titlul articolului tău va intra în mod complet într-o afișare pe motoarele de căutare.

– Meta Description – meta descrierea
Deși nu are un impact SEO și cuvintele descriptive nu influențează în vreun rankingul în căutări, importanța meta descrierii este sporită: prin intermediul acesteia oferi cititorului tău câteva informații despre conținutul articolul tău: dacă un titlu bun te va ajuta să captezi atenția, o descriere bună va fi cea care va determina dacă cititorul îți va acccesa pagina sau nu.

– Key Words – Cuvintele cheie
Sunt cele care te ajută propriu-zis: utilizatorul folosește câteva cuvinte cheie în căutările sale, care, odată regăsite în conținutul articolului tău, vor face ca motoarele să te ridice în lista de opțiuni. Fiecare domeniu sau subiect are propriile sale cuvinte cheie și e bine să le folosești de două ori mai mult decât le-ai folosi în mod normal, pentru a-ți favoriza șansele.
Mare atenție însă: pe parcursul 2017-2018, Google a implementat noi sisteme de favorizare a căutărilor, înlăturând conținutul cu caracter repetitiv sau non-sens de tip SPAM. Nu e cazul să fii exagerat în folosirea cuvintelor cheie. Folosește un tool de căutare a cuvintelor cheie potrivite subiectului tău și fii ponderat: scopul este să apari cât mai sus în căutări, nu să dispari de tot. ☺

Uite aici un tool de căutare a cuvintelor cheie potrivite! https://kwfinder.com/
Aici poți face și diferite analize a blogului tău și e char un tool drăguț și ușor de folosit chiar și pentru un începător.

Pro Tips SEO:

– Înainte de a scrie orice articol pe blogul tău, asigură-te care sunt cuvintele cele mai căutate în subiectul abordat de tine. Găsește atât cuvintele cheie primare cât și două-patru cuvinte cheie secundare: vei fi uimit cât de importante sunt și acestea: cuvintele cheie secundare ajută motoarele de căutare să îți înțeleagă mai bine conținutul blogului tău și deci să te ducă mai aproape în căutari similare, deci puncte pentru tine!

– Gândește-te permanent la nevoile clienților și cititorilor tăi: asigură-le un conținut de calitate si non-redundant, cu informații clare si potrivit pentru toate gusturile astfel. Așa te asiguri că un cititor devine fidel și te va căuta și pe viitor.

– Când vine vorba despre scris… scrie mult! Studiile recente au arătat că un text cu peste 500 de caractere va fi accesat și citit până la capăt de 6 ori mai mult decât un test scurt, de până în 500 de caractere. Gândește-te că în acest fel vei împușca mai mulți iepuri dintr-o singură lovitură: va fi mult mai ușor să introduci cuvintele cheie – atât de necesare – fara să te repeți, vei putea explica pe larg ceea ce îți dorești să împărtășești cu publicul tău și vei câștiga și loialitate.

– Încearcă să folosești cuvintele tale cheie fie la început de paragraf, fie la sfarsit. Gândește-te la vizibilitate dar ia în calcul și frecvența apariției acestor cuvinte cheie- nu îți dorești conținut spam sau fără calitate.

– Pe același principiu, folosește unul dintre cuvintele cheie în descriere sau în subtitlu (h2)

– Fii original în conținutul tău. Dacă te confrunți cu date tehnice care de obicei sunt standardizate, abordează un limbaj creativ si prietenos sau o nouă interpretare. Soluții există.

– Ai grijă la gramatica ta! Verifică de două ori dacă ai scris cuvintele cheie corect (motivul e evident) și asigură-te de imaginea ta în online. O gramatică bună, o punctuație corectă și un mesaj clar scris corect gramatical te vor ridica.

– Pe parcurs, începe să folosești cuvintele cheie atât în titlurile tale cât și în perma-link (linkul disponibil pentru blogul tău, conform cu articolul tău).

– Folosește-te de tag-uri (etichete) și, unde este cazul, inserează linkuri în textul tău. Acestea îți oferă avantajul unui conținut de calitate, informativ și util cititorilor. Pentru credibilitate, te poți oferi și de citate – oferă sursa lor și șansele ca la căutarea unor nume din domeniul ales de tine să apară în motoarele de căutare va crește.

– Folosește-te de rețelele de socializare pe cât posibil: oferă date despre autori sau despre compania la care aceștia lucreaza, despre afacerea voastra, șamd.

– Folosește un tool de On Page SEO Checker. Adică un tool făcut special să te atenționeze unde mai sunt lucruri de îmbunătățit, dacă ai ales cuvintele cheie potrivite și dacă le-ai folosit ori de câte ori trebuie. Aceste tipuri de tool-uri vin în ajutorul tău și sunt special concepute pentru a fi ușor de utilizat.

Acestea fiind spuse, sperăm că după citirea acestui articol SEO nu îți mai este un domeniu atât de străin. SEO este ceea ce te ajută pe tine să fii în rezultatele motoarelor de căutare precum Google și e joacă un rol important. Fii creativ, original și experimentează!

Don’t be so shy! Be social! ☺

 

sayhi@yellows.ro

No Comments

There are not comments on this post yet. Be the first one!

Post your Comment