Jurnal / 17 Mai 2021

Trenduri digitale de urmat în 2021.

Trenduri digitale de urmat în 2021.
by a Yellow Unicorn

Digitalizarea lui 2020.

2020 a contribuit semnificativ la schimbarea comportamentului consumatorului, marketingul digital și tehnologia devenind aproape indispensabile oricărui tip de business. De ce? Răspunsul este unul simplu. Consumatorii de internet sunt peste tot, iar mediul online le oferă o varietate de posibilități în vederea utilizării lui (de la simple metode de a petrece timpul liber – citit, vizionat filme, ascultat muzică, etc. –, până la rezolvarea unor nevoi din rutina zilnică – shopping online, plata taxelor, etc. –). Practic, audiența noastră poate fi găsită aproape oricând și oriunde, rapid și ușor, folosindu-ne de gama largă de mijloace pe care lumea digitală ne-o oferă.

Totuși, nu neglija valorile pe care brand-ul tău dorește să le transmită. Este importantă capacitatea noastră de a ne adapta în funcție de propriile obiective și așteptări ale potențialilor consumatori.

Mediul online poate contribui semnificativ atât la creșterea vânzărilor și audienței, cât și la crearea de brand awareness.

///

Fie că vorbim despre un brand puternic sau despre o afacere care se află la început de drum, mediul online poate contribui semnificativ atât la creșterea vânzărilor și audienței, cât și la crearea de brand awareness. Pentru toate acestea, marketingul digital este soluția.

Schimbări majore aduse de 2021 în legătură cu trendurile digitale?

Așa cum ne-am obișnuit, strategia de marketing digital se învârte în jurul ideii de „user experience”. Nu te speria! 2021 nu vine cu schimbări majore, ci pur și simplu încearcă să adapteze la noutățile tehnologice tot ceea ce noi deja cunoaștem/folosim.

Cum pot crea “user experience” în 2021?Mai jos găsești câteva idei care te pot inspira pentru a oferi o experiență unică utilizatorilor din mediul online.

Content de calitate. Chiar dacă uneori considerăm că am făcut tot posibilul pentru a ne ajuta afacerea să se dezvolte, totuși, de multe ori, în urma unui research/unei analize detaliate putem observa faptul că oamenii pur și simplu nu reacționează la conținutul nostru (poate că nici nu se regăsesc). Stabilirea unei strategii de content, planificarea acesteia cu atenție, menținerea unui ritm regulat al postărilor, dar și creionarea poveștilor în jurul brand-ului sunt elementele cheie care ne ajută să generăm un conținut de calitate. Calitatea modului în care comunicăm în online va contribui la obținerea unor rezultate pe termen lung (putem corela cu numărul de distribuiri/click-uri/vizualizări/reveniri ale utilizatorilor pe pagină).

Prezentare personalizată. Au trecut vremurile în care afacerile aveau la bază un singur produs/serviciu. Business-urile își doresc să se extindă și să îi lase pe clienți să aleagă dintr-o gamă cât mai variată. Practic, vorbim despre o diversificare care, implicit, poate fi asociată cu prezentarea celor oferite într-un mod cât mai personalizat, astfel încât consumatorul să se regăsească în valorile produsului/serviciului ales. Deci, adaptează-ți mijloacele de comunicare în funcție de lucrurile pe care le ai de oferit.

Marketing în Social Media (SMM). Trebuie să recunoaștem că, într-un fel sau altul, fiecare dintre noi poate fi găsit pe Social Media. Ce înseamnă acest lucru? Faptul că platformele de socializare au un rol foarte important în stategiile de marketing digital ale brand-urilor. Pe lângă accesibilitatea oferită de acestea, costurile reduse și complexitatea lor, putem viza un public foarte precis (în funcție de target-ul nostru). Dacă ne cunoaștem publicul țintă, informația va ajunge exact în locul în care trebuie. Obiectivele pot fi măsurate prin mai multe mijloace. Conținutul se publică atât gratuit, cât și prin postări plătite, însă constanța activității noastre reprezintă succesul în vederea obținerii unor cifre considerabile.

Paid Social. Reţelele de socializare reprezintă un trend în rândul consumatorilor. Publicitatea plătită realizată prin intermediul Social Media poate fi benefică oricărui tip de business pentru că nu are nevoie de bugete mari, iar publicul vizat poate fi cât mai apropiat nevoilor noastre.

Influencer marketing.Ne place să primim și de la alți oameni un feedback vis-a-vis de anumite produse și servicii care prezintă interes pentru noi. Evident, prezența unui influencer consolidează încrederea față de brand-ul respectiv și ne poate ajuta la confirmarea așteptărilor pe care noi le avem față de ceea ce poate ne dorim să achiziționăm. Recomandat este ca persoană care ne promovează brand-ul să fie parte din domeniul nostru de activitate și să creadă în produsele/serviciile despre care vorbește. Ideea de a avea un influencer pentru o anumită afacere se află la mare căutare în 2021, însă utilizarea acestui trend ne poate duce și către eșec, dacă nu alegem omul potrivit.

Video marketing. Conținutul video este considerat a fi viitorul marketingului. Trăim într-un mediu dinamic, care ne oferă numeroase posibilități. Metodele de promovare sunt mult mai complexe și numeroase. De cele mai multe ori, dacă încercăm să ne punem în locul consumatorului, ne dăm seama că preferăm vizualizarea un videoclip în detrimentul unui text lung (care, evident, poate fi interpretat). În primul rând, informația pe care o primim, din punct de vedere vizual, are un impact mult mai mare asupra percepției. În al doilea rând, emoția poate fi transmisă semnificativ.

Email marketing. Tendințele de marketing urmăresc, de fapt, lărgirea plajei de mijloace în vederea obținerii mai multor metode de promovare online. Practic, email-ul este un instrument pe care aproape orice user de internet îl folosește, iar multe brand-uri îl iau în considerare. Nu putem anticipa de dinainte rata de deschidere a unui mesaj sau rata de dezabonare, însă crearea unor texte de calitate poate genera cifre bune pentru noi. Este un trend ce nu poate fi ignorat. În special, dacă îl vom folosi corespunzător.

Customer support prin Chatbots. Dacă în urmă cu ceva timp Chatbots-ul era văzut ca fiind un moft, totuși, acesta are, în 2021, un rol semnificativ. De ce? Să ne gândim la faptul că toate strategiile de marketing se învârt în jurul consumatorului și experienței pe care dorim să i-o oferim acestuia. A oferi suport prin utilizarea inteligenței artificiale în baza căreia funcționează Chatbots-ul, înseamnă a avea oportunitatea de a ne ajuta clienții prin transmiterea unor informații utile (solicitate de ei, în funcție de nevoile pe care le au), într-un timp cât mai scurt posibil. Integrarea acestei tehnologii în platformele noastre, ne va diferenția pe piață, indiferent de domeniu. Customer support prin Chatbots generează multe avantaje, precum: Asistență 24/7; Oferirea unui răspuns instant; Elimină ideea de nesiguranță în vederea primirii unui posibil răspuns într-un timp scurt; Eficiență în ceea ce privește activitatea celor din departamentul de custumer support;Transferul utilizatorului direct către departamentul potrivit (în urma preluării informațiilor de bază).

SEO (search engine optimization sau optimizarea motoarelor de căutare). Pentru a mări calitatea și cantitatea traficului unui site avem nevoie de SEO, deci practic, acesta trebuie să fie optimizat astfel încât să-i putem creşte vizibilitatea în motoarele de căutare. Un motor de căutare are la bază anumiţi algortimi care suferă diverse modifică de-a lungul timpului. Pentru a ne ajuta site-ul să aibă o clasare cât mai bună pe paginile Google, de exemplu, ca urmare a unei căutări, conţinutul trebuie să fie optimizat în funcţie de algoritmii menţionaţi anterior. Nu te speria, există specialişti care te pot ajuta.

PPC(pay-per-click) advertising.Da, ai dreptate. Are o denumire sugestivă. Aceasta este o variantă de marketing plătit folosită pentru a direcţiona traficul către site-ul nostru.

CRO (coversion rate optimization sau optimizarea ratei de conversie).Chiar dacă avem produse/servicii de calitate, chiar dacă investim foarte mult în campanii plătite, în urma unei analize făcute poate exista şi varianta ca rezultatele obţinute să ne demonstreze faptul că mulţi utilizatori ne părăsesc site-ul web într-un timp foarte scurt, din cauza interfeţei de utilizator. Site-ul trebuie să fie uşor de utilizat şi să ne crească şansa de generare a unei comenzi/de a petrece cât mai mult timp navigând pe adresa respectivă. Ideea de bază este ca vizitele pe site să ne aducă rezultate tangibile.

So, nu uita!

Toate strategiile de marketing se învârt în jurul clienților sau potențialilor consumatori, însă nu ignora faptul că tu, ca brand, nu trebuie să-ţi neglijezi adevăratele valorile pe care le vei transmite mai departe. Şi nu te lăsa influenţat de concurenţă dacă ea se îndepărtează prea mult de ceea ce ar trebui să comunice. P.S. Marketingul digital mereu va fi în strânsă legătură cu evoluţiile tehnologice, astfel că marketerii ne vor surprinde cu utilizarea a tot felul de strategii şi tactici. Evident, după cum deja ne-am obișnuit, fiecare an vine cu trenduri noi, indiferent de domeniu. Un lucru este cert, trebuie să ținem pasul cu “moda” pentru a nu “rămâne în urmă”. Nu numai la nivel de competiție, ci și ca putere de influență a brand-ului. Practic, avem nevoie atât de o gândire strategică, cât şi de creativitate, pentru a ne putea adapta oricăror situaţii.