Jurnal / 4 Mai 2021

Trenduri grafice. Previziuni pe 2021

Trenduri grafice. Previziuni pe 2021
by a Yellow Unicorn

2021 reprezintă pentru fiecare dintre noi o provocare.

Indiferent dacă facem referire la viața personală sau profesională, pandemia a avut un impact asupra noastră. Poate că ne-a schimbat viziunea față de viitor sau chiar am fost nevoiți să ne orientăm/ reorientăm din anumite puncte de vedere.

În ceea ce privește business-urile, un lucru este cert: comportamentul consumatorilor s-a schimbat. Oamenii nu mai sunt la fel de reticienți în ceea ce privește utilizarea tehnologiei pentru realizarea unor activități de rutină (shopping online, plăți online, etc.), iar nevoile, dorințele și obiceiurile lor sunt diferite.

///

Chiar dacă mediul virtual era pregătit pentru aceste vremuri incerte, utilizatorul a fost nevoit să iasă din zona lui de confort. Aici putem include și business-urile luate oarecum prin surprindere, având în vedere aceste schimbări radicale. Pe scurt, toată lumea a încercat să se adapteze: afacerile să fie cât mai vizibile în online și să ofere multiple metode de accesare a informațiilor/de achiziție a serviciilor, iar oamenii să fie deschiși în ceea ce privește rezolvarea nevoilor prin câteva click-uri. Pentru creșterea vizibilității brand-urilor în mediul online, 2020 a însemnat, în primul rând, dezvoltarea creativității și încercarea de adaptare la situație într-un timp cât mai scurt. Evident, strategiile de marketing au suferit diverse modificări și trendurile s-au schimbat.

Ce ne rezervă 2021?

Marketingul online rămâne, în continuare, principalul pion. Chiar dacă 2021 este și el imprevizibil având în vedere contextul pandemic, trendurile grafice ne vor ajuta să dăm un refresh brand-ului nostru.Nu uita! Oamenii și-au schimbat atât obiceiurile, cât și viziunea despre viață și mediu înconjurător. Strategia care ține de prezența unui brand în online ar trebui să urmărească trendurile de graphic design pentru ca business-ul nostru să nu fie ignorat. Pentru a putea înțelege importanța trendurilor, indicat ar fi să pornim de la ideea că experiența vizuală este cea care ghidează potențialul client în luarea deciziilor de navigare în mediul online (fie că vorbim despre shopping, reclame, articole, etc.).

7 idei care te pot inspira.

Designul 3D încă în trend.Cu siguranță nu este o noutate pentru nimeni, însă acesta încearcă să urmeze progresele tehnologice și profită de posibilitățile aduse de software-urile moderne. Practic, componentele 3D conferă o realitate virtuală mult mai puternică, incredibil de apropiată față de realitatea noastră. Designerii optează pentru background-uri simple în contextul elementelor 3D, ideea fiind de a capta atenția privitorului. De asemenea, pot fi utilizate sub formă de animații. Astfel, conținutul unui material este valorificat și prezentat într-un mod cât mai original.

Illuminating și Ultimate gray - culorile 2021. Oare albastrul clasic al lui 2020 a anticipat apariția pandemiei? Dacă fiecărui an îi este asociată o culoare reprezentativă ce va urma să fie în trend, 2021 a fost excepția. De ce? Pentru că i-au fost atribuite 2 culori: Illuminating și Ultimate gray. Acestea din urmă nu sunt alese întâmplător, deoarece ele pur și simplu reflectă impactul pandemiei asupra ființei umane. P.S: Anual, Pantone Color Institute dă de veste, la nivel global, în legătură cu trendurile cromatice, indiferent de domeniul la care vrem să facem referire. Illuminating este o nuanță de galben strălucitor care își dorește să readucă speranța. Practic, o putem asocia cu încercarea/dorința de a transmite mesaje pozitive celor din jur. După starea de melancolie pe care albastru ne-a lăsat-o, această culoare vine cu o energie vibrantă, pozitivă și plină de optimism. Ultimate gray ne oferă încrederea de care avem nevoie, echilibrul, stabilitatea și înțelepciunea. Ambele culori se află în strânsă legătură cu natura, adică cu libertatea de care oamenii au nevoie în 2021. De asemenea, au fost propuse și câteva palete de culori, toate învârtindu-se în jurul celor două nuanțe. Înainte de a lua o decizie, ține cont de faptul că psihologia culorii te va ajuta să înțelegi dacă alegerile tale stimulează în direcția către care tu dorești să-ți îndrepți consumatorii.

Emoji devine un trend grafic, chiar dacă până acum acest concept nu era folosit foarte des. Acele fețe mici și galbene sunt în centrul atenției în 2021, deoarece ele reușesc să transmită exact ceea ce gândim/simțim și contribuie la implicarea emoțională. Transpunerea emoji-ului într-un design 3D aduce un suflu nou. Pictogramele consolidează mesajul transmis, indiferent de locul în care acesta este poziționat. Este o metodă prin care creativitatea poate fi expusă cât mai original pentru că ele pot fi create așa cum vrem noi, pornind de la șablonul cunoscut de toată lumea.

Natura – inspirație pentru designeri.În ultimii ani, ideea de design organic a început să pătrundă în topul tendințelor pentru simplitate și naturalețe. Grafica de produs este inspirată din natură, fiind preluate diverse elemente și minimalismul. Fie că ne referim la palete de culori, lumini, tonuri, linii, etc. Putem afirma faptul că această creștere este consolidată și de efectul pandemic, oamenii simțind nevoia de a se conecta cu natura, indiferent de mijloacele alese. Și acest lucru pentru că 2020 ne-a arătat cât de importantă este libertatea pentru noi și care este rolul mediului exterior. Totul pleacă de la dorința de a avea un mediu sănătos, mai puțin poluat.