SEARCH AND PRESS ENTER
Digital Zone, Video Content / 26 May 2018
YouTube – 4 tranduri bine de știut pentru 2018

Te gandesti continuu la modalitati noi de a-ti dezvolta afacerea si de a ajunge mai usor la publicul tau tinta -lucru perfect normal si de incurajat- iar in cautarile tale ai ajuns la concluzia ca una dintre cele mai bune alegeri ar fi un continut online? Atunci ai ajuns la un raspuns corect, platformele de social-media fiind folosite zilnic de catre peste 63% din populatia planetei. Daca asta iti suna ca fiind o cifra mare, ei bine, ai dreptate, studiile aratand lucruri si mai interesante: Facebook ramane cea mai populara platforma de socializare din lume, cu peste 1,3 miliarde de utilizatori zilnici, urmata indeaproape de Instagram si Pinterest, ambele cu peste 1 miliard de utilizatori zilnici.

Mai mult decat atat, cercetarile arata ca, in medie, un adult cu varsta cuprinsa intre 25-30 de ani isi petrece aproximativ 35 de minute pe zi in mediul online doar in cadrul retelelelor de socializare din lista de mai sus.
Dar vestile cu adevarat impresionante vin in cele de urmeaza: in primavara acestui an, YouTube a dezvaluit ca oamenii isi petrec pe faimoasa platforma aproximativ un milliard de ore pe zi, urmarind cu mare interes videouri din industrii variate precum: entertainment, DIY (do it yourself), marketing, love & life coaching, traveling, sa.

In acest fel, YouTube arata inca o data ca face istorie, reusit in ultimii ani de zile sa surclaseze atat celelalte platforme de online media, cat si pe cele de media traditionale: 80% dintre populatia din SUA, spre exemplu, alege YouTube-ul in detrimentul televiziunii clasice.
In ultimele declaratii facute de oficiali ai platformei, YT isi propune sa devina si cea mai mare platforma de socializare din lume, introducand recent noi optiuni pentru utilizatorii sai: posibilitatea de a face poze si de a le integra in paginile canalelor, un feed de news izibitor de similar cu cel al Facebook-ului si optiunile de a lasa comentarii pentru Series ( versiunea YouTube a Stories- o alta noutate introdusa de platforma online de publicare)- fiind doar cateva dintre exemple. Nu putem sti cu siguranta daca cei de la YouTube vor ajunge la rezultatul propus (desi sansele sunt considerabil crescute), insa stim ca pe departamentul vizual, orice fel de business are sanse mult mai mari de a ajunge la publicul tinta, atata vreme cat are o indrumare corecta, bineinteles. 
Informatiile nu vin ca ceva neasteptat, totusi, statisticile aratand inca din 2014 ca informatia vizuala in miscare (videourile, in acest caz) sunt cea mai buna forma de a castiga publicul.

Conform TubularLabs.com, cele mai populare 5 platforme de socializare pentru materialele video sunt:
YouTube
Facebook
Instagram
Twitter
Music.ly

Primul lucru pe care trebuie sa-l stii este ca publicul adora content-ul. Ce inseamna content? Inseamna ca informatia pe care tu vrei sa o prezinti sa fie infasurata intr-o mini-poveste: aceasta naste emotii si se joaca cu imaginile din mintea utilizatorilor, incurajandu-i sa iti vada produsul ca pe un lucru nu doar necesar ci si simpatic, unul pe care il folosesc pentru ca relationeaza cu el, il sprijina si ii vad calitatile si la care apeleaza din nou din pur atasament.
Unii dintre cei mai mari entertaineri de pe YouTube stiu acest lucru, referindu-se la abonatii lor ca la “familie”, “cei mai apropiati prieteni”, “cea mai mare gasca”, adunand nu doar un content video de calitate din punct de vedere vizual, ci si nascand emotii in spectatorii lor. De fapt, nu calitatea video este cea care ii face pe utilizatori sa se intoarca la un canal de YT sau sa-i cumpere produsele. In cele ce urmeaza vom vedea patru trend-uri in aceasta industrie care iti asigura videouri variate si un public fidel.
1. Realitate augumentata, videouri mobile si la 360 °

Integrarea aspectului mobil in crearea de continut video este unul dintre motivele pentru cresterea popularitatii multor branduri. Accesibilitatea la noua tehnologie ne da posibilitatea de a face noi videouri dar si de a le impartasi cu cei apropiati noua.
Tabletele si telefoanele mobile de ultima generatie permit atat dezvoltatorului cat si utilizatorului o experienta unica: in ultimii doi ani, aceste tipuri de videouri au avut rezultate remarcabile in castigarea publicului nou, influentate fiind de dezvoltarea industriei de VR (virtual reality). In plus, YouTube isi incurajeaza utilizatorii sa cumpere produse folosindu-se de imbinarea celor doua caracteristici: swipe to buy (gliseaza pentru a cumpara) este doar un exemplu.
Realitatea Augumentata este un termen din ce in ce mai auzit in crerea de continut video. Odata cu introducerea noii tehnologii de catre iPhone 8 si iPhone X, a devenit tot mai clar ca Realitatea Augumentata castiga teren mai ales in dezvoltarea unor campanii de marketing reusite. In dezvoltarea ARkit (introdusa pe piata de catre Apple), producatorii au gandit realitatea augumenntata ca un tool excellent pentru marketeri din toate pietele si au integrat-o inclusiv in crearea videourilor pe YouTube.

2. Tutoriale, DIY sau “How to”
Fiind o parte importanta a industriei, tutorialele online au fost printre cele care au lansat, de fapt, marea platforma. E si firesc, aceste tipuri de videouri se adreseaza aproximativ tuturor tipurilor de industrii si public: oamenii isi doresc sa afle cum pot gati noi retete, cum pot construi diverse lucruri sau cum isi pot infrumuseta apartamentul cu bani putini si intr-un mod original. Fiind printre cele mai vizualizate tipuri de videouri, orice tip de marketing isi poate face nu doar videouri personalizate, dar poate si apela la creatori de continut specializati, care sa le propulseze afacerea, sa le creasca publicul si veniturile.
Creativitatea este la ea acasa: te poti folosi de clipuri amuzante sau de influenceri (oameni populari in mediul online), poti gasi noi si noi moduri de a interactiona cu publicul tau si de a-i atinge nevoile.

Intr-o lume in care informatia inseamna putere, oamenii isi doresc sa invete noi lucruri intr-un mod accesibil, iar tu te poti folosi de acestea. Mai mult, poti oferi oamenilor posibilitatea de a-ti cunoaste afacerea in persoana, oferindu-le o parte din curs/tutorial online in mod si o parte in cadrul unor evenimente specializate cu plata (fie ele online sau offline). Cert este ca lista de posibilitati este vasta. Yellows te poate ajuta atat cu un continut video de calitate cat si cu idei potrivite! Intreaba-ne si vom gasi solutii impreuna! 

3. Videouri Live
Accesibil pentru oricare tip de marketing, tipul de videouri in direct vin ca o punte intre creator si public. Studiile arata ca un video in timp real are de 3 ori mai multe vizualizari decat unul pre-inregistrat. Oamenii reactioneaza in timp real, comunicarea se face deschis, iar publicul raspunde pozitiv: senzatia ca face parte din brandul tau si ca influenteaza miscarea acestuia sau simplul fapt ca isi vede brandul ca fiind accesibil si uman il face mai receptiv si mai prietenos. Sansele de a creste publicul si de a-l transforma intr-unul loial cresc in mod considerabil.
Trendul este in crestere si este folosit de industrii variate, iar un aspect pozitiv este ca videourile live pot fi combinate cu cele de gaming si live streaming- de exemplu-.
Gaming-ul are utilizatori de toaate varstele, canalele lor sunt extrem de populare si live streaming-ul facut de acestea sunt in continua crestere, insemnand ca te poti folosi si de canale de acest fel pentru a-ti creste imaginea. Autenticitatea in fata utilizatorului te va propulsa si iti va oferi atat bazele cat si resursele de a merge mai departe. Nu iti face griji de feedbackul negativ! Cu un plan bine pus la punct vei oferi oamenilor exact mesajul pe care vrei sa il transmiti.

4. Videouri cu reclame scurte, optimizarea titlurilor si designul thumbnail-urilor

YouTube ne anunta in mod oficial ca atentia utilizatorilor asupra reclamelor se opreste dupa secunda 24, nivelul maxim atingandu-se in secundele 5 si 8. Cu acestea in minte, in crearea unei campanii de marketing online si a reclamelor in interiorul unui video ar trebui luat in considerare factorul de atentie si implicare: un video de acest gen nu trebuie sa dureze mai mult de 10 secunde, mai ales in cazul unui tip de in stream video ad. In Decembrie anul trecut, YT a lansat o lista oficiala de videouri promotionale scurte, in care castigatorul absolut a fost Samsung. Reclama considerata reper tinea 6 secunde si a impactul ei pe piata a fost absolut rasunator.
Legat de factorul atentie, in crearea unui video YouTube trebuie sa tii cont si de optimizarea titlurilor, dar si de designul thumbnail-urilor . Alege-ti titluri cu un limbaj prietenos, scurt si la obiect si un thumbnail simplu dar de efect. Un limbaj prea pretentios sau folosirea de click-bait iti va taia credibilitatea sau va crea imaginea de inaccesibil.
O imagine incarcata si multi-colora iti poate da senzatia ca va atrage public, dar are efectul opus in realitate. Procesul mental la vederea unei imagini de prezentare multicolore si alambicate este asemanator cu cel la vederea unui semn de interdictie. Exista si exceptii, dar sunt rare si cel mai bine este sa mergi pe siguranta.

In concluzie: foloseste-te de platformele mobile, de noua tehnologie si de dorinta generala de informatie, fa live streaming sau colaboreaza cu influenceri in acest sens, atrage atentia intr-un timp potrivit si intr-o maniera placuta, fii deschis, comunicativ si creativ, arata publicului tau cat de cool esti si iti vei primi rasplata pe masura!
Don’t be so shy! Be Social! ^_^

No Comments

There are not comments on this post yet. Be the first one!

Post your Comment